ישראל חוגגת עצמאות ואני חוגגת מותגים וחברות ישראליים מהזוית האמהית שלי :

רגיל

כשיום העצמאות לפתחינו ואנחנו שוחים בשגרה כמעט בלתי אפשרית של לחץ מסוגים מגוונים (שהרי ישראל, שתחיה, בעיות בטחוניות, כלכליות, חברתיות ומוסריות יש לה לרוב), כמה נחמד לדעת שהתעשיה המקומית מתפתחת והולכת, ותתרום- בעקיפין- לגידול בהכנסות, ליצירת מקומות עבודה נוספים ובכלל, תתרום לגאוה הישראלית.

החיתולים החדשים של לייף מבית סופר-פארם, LIFE BABY'S

החיתולים החדשים של לייף מבית סופר-פארם, LIFE BABY'S

כאם לילדים, נושא ההחתלה הינו קרוב מאוד לליבי (כיסי ופועלי) ועל כן ברשותכם, אתמקד בנושא מהזוית שלי ואציין בנחת את הבשורה על מותג ישראלי חדש, שחקן בשוק החיתולים, שיהווה, כך אומרים היצרנים, תחרות רצינית ביותר לא רק מבחינת איכות המוצר אלא מחירו, אלמול שאר המותגים המובילים את השוק הזה בישראל. ואני מתכוונת לחיתולים של לייף, מותג הבית של רשת סופר-פארם, שיצאו לאוויר העולם בשבוע שעבר ומבטיחים מחיר אטרקטיבי כל השנה. LIFE BABY'S, כך נקרא השחקן החדש, ימכר ב42.90 ש"ח לאריזה, (מדובר בכ-30% מחיר נמוך יותר ממובילי השוק עליהם הם מדברים, הלא הם פמפרס והאגיס), ואם לא די בכך, מתחייבת הרשת למכור את המותג הפרטי שלהם במחיר הזול ביותר באופן קבוע, בסניפי רשתה.

פמפרס. על הכוונת של לייף-בייביז

פמפרס. על הכוונת של לייף-בייביז

אז נכון, החיתולים הללו לא מיוצרים בישראל, אלא במפעל ONTEX הבלגי, אבל מדובר במותג שנולד בישראל (ומחזיק בדרכון ישראלי, אם תרצו) ואשר מכוונן להיטיב עם הצרכן הישראלי. מבחני ספיגה שנערכו במכון התקנים הישראלי וב"מכון למדע פורנזי" (CSI, מישהו?), הוכיחו כי מדובר בחיתולים המצטיינים בספיגה ועל כן מדובר בבשורה מרגשת מאוד בעיקר לאור העובדה שבהמשך יתרחב המותג ויציע גם בגדי ים סופגים לקטנטנים, נישה בה השוק מתנהל כמערב הפרוע בכל מה שקשור לתמחור ומבצעים (שאין).

חיתולי BABYSITTER מיוצרים במפעל ישראלי

חיתולי BABYSITTER מיוצרים במפעל ישראלי

לצד הבשורה על היולדו של המותג החדש, חנכה חברת DPL הישראלית את מפעליה המחודשים בקיבוץ עמיר. מדובר בחברה המייצרת את חיתולי BABYSITTER, שאמנם אינם נמנים (עדיין) על קטגוריית חיתולי הפרימיום שסופר-פארם מדברת עליה, אך מספקים מוצר איכותי במחיר התחרותי ביותר שקיים כיום בשוק הישראלי. החברה מעסיקה כ-250 עובדים המתגוררים בצפון הארץ ורק לאור זאת אקווה כי תצמח ותחזיק יותר מ7.2% מנתח השוק שלה כיום (נתונים מצביעים על כ-90% צמחיה בהחזקת נתח שוק רק בשנה האחרונה! יש סיבה להמשיך ולהיות אופטימיים). לא רבים מודעים לעובדה כי חברת DPL רכשה את מפעל "תפנוקים" הוותיק ותקופה ממושכת פעלה להבראתו. הפעילות של החברה במפעלים המחודשים-משודרגים שבקיבוץ עמיר, מהווה נדבך רציני במאמציה לחיזוק התעשייה המקומית ולייצור תחרות אמיתית בשוק, שכל כך זקוק לכך.

חיתולי "טיטולים", מוצר ישראלי ושם גנרי בענף

חיתולי "טיטולים", מוצר ישראלי ושם גנרי בענף

ממש בשנה בה נולדתי, הוקם בישראל מפעל עפולאי שייצר לראשונה בתולדותיה של המדינה, חיתולים חד פעמיים. מדובר על 1981 בה חוגלה קימברלי עשתה מהפכה ייצרנית וצרכנית בישראל ומיתגה את תוצריה כ "טיטולים". כשהוצבו המוצרים משני החיים הללו על המדפים בישראל הם אזלו בתוך כשעה, מה שהוביל מיידית להגדלת מספר צוות העובדים במפעל והתעשייה המקומית שגשגה. תחילה, נארזו הטיטולים באריזות קרטון שיוצרו במפעל, אולם נדרש לכך זמן רב מידי שלא עמד בקו ישר עם מידת הביקוש ועל כן, נארזו המוצרים בשקיות, ובאופן מהיר ויעיל יותר. כנראה בשל הצלחתו המטאורית של המותג, הפכה המילה "טיטולים" לשם גנרי, שם נרדף לחיתולים חד פעמיים ובהמשך אף הורחב המותג למוצרים מתכלים נוספים, בניהם המגבונים הלחים. על אף שהמוצר כבר היה נגיש לקהל הרחב בשנת 1981, הורי תמיד שמחים לספר לי שכשאני הייתי קטנה, החיים היו קשים ביותר ולא ספונטאניים בעליל אם היו לך ילדים, כי חיתולי הבד מיררו לכל ההורים הטריים את החיים. למרות שישנם הורים לא מעטים שמעדיפים את השיטה הזו ועדיין עושים שימוש בחיתולים רב פעמיים מסיבות הנעוצות חזק באג'נדה ואידיאולוגיה, אני מודה בסתר ליבי על המצאות קטנות-גדולות מעין אלה, כמעט כל יום.

פו הדב התלבש על זה בול. חיתולי האגיס פרידום+ במהדורת ג'ינס

פו הדב התלבש על זה בול. חיתולי האגיס פרידום+ במהדורת ג'ינס

למרות שלא מדובר בבשורה של ממש בכל מה שקשור לכושר ספיגה, מידת הגמישות וגם לא באיכות המוצר, נחמד לקבל מידי פעם חיתולים חד פעמיים בגרסאות עיצוביות מרעננות, שישטפו לנו את העניים בצבעוניות שונה וידליקו לקטנטנים שלנו את האור בעיניים; פו הדב החמוד התלבש על חיתולי האגיס פרידום+ במהדורת ג'ינס. מדובר בחיתול עם מראה משופשף של ג'ינס (פעם היו קוראים לזה "יוזד", לא?) לו דמוי כיסים ודמוי כפתור ותוית. מקסים כשמפשיטים את התינוק להתהלך עם קרטיב מטפטף. אז נכון, חוגלה קימברלי, לא ממש המצאתם עבורינו את החיתול שגם משמיד ראיות, אבל בהחלט הבאתם אותה ביציאה חמודה שכולם מחייכים כשנתקלים בה.

מעט על שוק החיתולים בישראל

הסתייעתי ברשת סופרפארם על מנת לאמוד את השוק. להערכתם; שוק החיתולים בישראל מגלגל כ- 580 מיליון שקל בשנה והוא מאופיין כשוק שבו שולטים מותגי פרימיום (כלומר, אנחנו בוכים על כך שיקר פה והכל צפוף, אבל מעדיפים את הטיטולים "עם השם"). לפי נתוני נילסן, האגיס מחזיקה 44% מהשוק, פמפרס 23%, טיטולים 24% ומותגים נוספים כמו למשל בייביסיטר, מחזיקים בכל היתר. בסופר-פארם, אגב, התמונה מעט שונה: נתח המכירות של האגיס עמד ב-2013 על 54% ושל פמפרס עומד על 40%… את המתמטיקה אתם מוזמנים לבצע בעצמכם.

יום עצמאות שמח ושתהיה לנו שנה רוויה בהצלחות והמצאות ישראליות חדשות. 

אודות Carmel Peleg

ברוכים הבאים לבלוג השמח שלי! כאן, תוכלו ליהנות מהמלצות על כל מה שיכול להפוך את החיים לפשוטים יותר, נוחים יותר, צבעוניים יותר ו-שמחים. בין היתר, תוכלו לקבל כאן המלצות על ספרים חדשים, מתכונים שניסיתי בעצמי והוגשו לכם מדוייקים, מיני מוצרים שיהפכו את החיים ליעילים וקלים, התראות על המקומות השווים לבילוי עם הילדים ובני הזוג, טיפים, הצגות וסרטים. תוך כך תוכלו לקבל הצצה אל חיי הפשוטים-מורכבים, הבורגניים לפליא והמשתדלים להיות שמחים ועל הדרך, אולי תוכלו גם ללמוד משהו על עצמכם ומשפחתכם ולגלות מהם הדברים שעושים לכם נחת. Enjoy life! ❤

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s