בין ים עזרי הלימוד, האביזרים, החוברות והספרים המיועדים להעשרת הילדודס שעתידים לעלות לכיתה א', היו כאלה שמבחינתנו הצליחו יותר והיו כאלה שפחות. אני חייבת לציין שאני לא מההורים המעמיסים, מבחינתי- מלבד חוברות ודפי העבודה של בית הספר, לא ממש חובה להעיק על הקטנטנים שזה עתה יצאו מחולות הזהב של גן הילדים (חולות הזהב בנעליים כן?) ועלו לכיתה א' שדורשת מהם הרבה הרבה יותר (מכל הבחינות), עם עוד ועוד מטלות, קריאות, כתיבות ושלל תרגולים ולהטוטים. ממש אין.
את הספר "ספור האותיות ונוצת הזהב" קבלתי לידיי כחלק מההסתגלות של הבובנון לכיתה א וההפתה שלי היתה רבה; מדובר בספר משובח ביותר, כזה שאשכרה מצליח לחקוק חזק בתוך התודעה של הילד את הנראות של האותיות ולקשר אותן היטב, באמצעות סיפור מאוד מוחשי- למילים שמתחילות באותה האות.
ילד-כיתה-א' שלי עדיין מתבלבל בין אותיות מסוימות על פי המראה שלהן; האות מ והאות א בדפוס, מרגישות לו כמעט אותו הדבר. הודות לקריאה בספר, באופן יום יומי ועל בסיס טקסי, מצליח הילדון לתקן את עצמו כמעט מייד כשהוא טועה כשהוא מריץ בעיני רוחו את האיורים מהספר ואת הסיפור עצמו.
אז איפה הצליח הספר הזה היכן שאחרים לא ממש הצליחו (עבורנו)? אה, זה פשוט: האותיות בספרה של אריאלה לאוב ברגמן מקבלות חיים ומגלמות דמויות בעלילה מסקרנת המתארת חיפוש אחר נוצת זהב של טווס צבעוני. לכל אות תפקיד משלה, כל אות מואנשת באופן הטבעי ביותר לה ויחד הם מצליחות לייצר מסע ברור מאוד בניהן לבין הילדים הרכים.
אריאלה לאוב ברגמן, מחנכת ובעלת תואר ראשון ושני בחינוך, מצליחה בספרה זה לברוא עבור הילדים עולם בדיוני שקל להם להתחבר אליו. זהו ספר הביכורים שלה ואם יורשה לי, מדובר בהצלחה גדולה. הילד, שלא חובב במיוחד הקראת סיפורים אלא מעדיף שנשיר לו בכל לילה שירים, זה שאין לו טוסיק לסיפורי עלילה מפרכים ומעדיף סשן בעיטות לרשת, מבקש כמעט בכל לילה שנספר לו את הסיפור שבסופו לא רק קתרזיס מוצלח אלא גם הפתעה (פיזית) שממתינה לו בצידה הפנימי של הכריכה האחורית, ממנה הוא מתרגש בכל פעם מחדש כאילו היתה זו הפעם הראשונה שהוא נתקל בה.
אקצר ואהיה עניינית: הספר הזה מומלץ מאוד; כמתנה לעולים לכיתה א', לאלה שכבר עלו לכיתה א', מתנה מושלמת לגן חובה ועוד יותר טובה לפינות הספרייה בבתי הספר עצמם.
אל תפספסו, זו תהיה אחת הרכישות המוצלחות שלכם.
שלכם, כרמל
אתם חייבים להיות מחוברים על מנת לשלוח תגובה.