"המדריך לטבעונות בריאה"; ספר חדש בהוצאת "פוקוס"

רגיל

טרנד הטבעונות, אשר הולך וצובר תאוצה ברחבי העולם וגם בישראל, הינו שילוב – יש אומרים מנצח- בין בריאות ואידאולוגיה.

התזונה הטבעונית מבוססת על מזונות צמחיים ונמנעת מכל סוג של מזון מן החי, לרבות בשר, דגים, ביצים, חלב וברוב המקרים אפילו דבש. יש טבעוניים שנמנעים גם ממזונות מעובדים כמו סוכר לבן וקמח לבן.

רבים מהטבעוניים סביבי הפכו כאלה מסיבות בריאותיות כאלה ואחרות, אבל לא מן הנמנע שגם אין אם בעיות בריאות, תודה לאל, מומלץ לנקוט בשיטה תזונתית זו, שכן יתרונותיה של הטבעונות קשורות לחמלה לא רק כלפי בעלי החיים וכדור הארץ, אלא גם כלפי עצמנו ובריאותנו.

כיצד?  אסביר:

תזונה טבעונית יכולה לספק את כל צרכינו ולסייע לנו להקטין את הסיכון למחלות. כך, לדוגמא, בניגוד למה שרבים חושבים, מסתבר כי רק כ-10% ממקרי הסרטן הם תוצאה של גנטיקה. בשאר המקרים מדובר בתוצאה של גורמים סביבתיים, שהמרכזית שבהם היא התזונה שמעודדת התפתחות סרטן בכ-30% מהמקרים. השפעת התזונה גבוהה במיוחד בסרטן המעי הגס והחלחולת ובסוגי סרטן הקשורים להורמונים. תזונה טבעונית ואיכותית מספקת לגוף הגנה מפני סרטן, במיוחד מסוגי הסרטן הקשורים להרגלי תזונה.

הספר החדש "המדריך לטבעונות בריאה", שיוצא לאור בימים אלה בהוצאת פוקוס, מכיל את כל המידע הנדרש למי שמעוניין להפחית צריכה של מזונות מן החי ולספק לגוף את כל הצרכים התזונתיים מהצומח מבלי לפגוע בבריאות. הספר, שמתאים לטבעונים ותיקים או חדשים וגם לכאלה שמעוניינים לשנות את הרגלי התזונה שלהם לתזונה בריאה המבוססת על מזון מן הצומח, מציע לקוראיו גם תובנות חדשות על השלכות התזונה הטבעית על האדם, בעלי החיים והסביבה.

מחברות הספר הן שתי תזונאיות טבעוניות מנוסות, וסנטו מלינה וברנדה דיוויס. השתיים מפריכות בספר מיתוסים רבים על תזונה טבעונית ועונות בהרחבה על שאלות מעניינות כמו: כיצד יכולה תזונה טבעונית להגן עלינו מפני מחלות כרוניות כמו סרטן, מחלות לב וסוכרת; כיצד יכולה תזונה טבעונית לספק לגופנו את כל החלבון הדרוש לו; כיצד יקבל גופנו את מלוא כמות הסידן הדרושה ללא אכילת מוצרי חלב; כיצד להתאים תזונה טבעונית לנשים הרות ומניקות; כיצד להתאים תזונה טבעונית לתינוקות, ילדים וקשישים; כיצד יכולים ספורטאים להתקיים על תזונה טבעונית; איך לשלב שומנים טובים בתפריט ומהם המקורות האיכותיים לשומנים אלה; מהי חשיבותו של ויטמין B12 ומהיכן מומלץ לטבעונים לצרוך אותו; מהם המקורות הצמחיים לצריכה מספקת של ברזל ומינרלים רבים נוספים, ועוד. את ההקדמות למהדורה העברית כתבו ד"ר מיכאל ויינפאס (.M.D), ד"ר גדעון רון (.N.D) וד"ר גיל יוסף שחר (.M.D), והעורכת המדעית של הספר היא אורית אופיר (N.D. ,B.Sc.).

מחברות הספר, וסנטו מלינה (R.D. ,M.S.) וברנדה דיוויס (.R.D) הן תזונאיות אמריקאיות מוסמכות וכותבות מוכשרות, שהוציאו מספר רב של ספרים בנושאים של טבעונות, צמחונות, רו-פוד וריפוי של מחלות באמצעות תזונה. שתיהן גם מרצות ויועצות תזונה מבוקשות ומכהנות בתפקידים ציבוריים מקצועיים נכבדים בארה"ב.

"המדריך לטבעונות בריאה" בהוצאת פוקוס. אינציקלופדיה נדרשת בכל ספרייה ביתית.

"המדריך לטבעונות בריאה" בהוצאת פוקוס. אינציקלופדיה נדרשת בכל ספרייה ביתית.

ממליצה בלב שלם בכל ספרייה ביתית ויכול להיות מתנה מושלמת לכל מי שאוהבים.

המדריך לטבעונות בריאה. מאת וסנטו מלינה (R.D. ,M.S.) וברנדה דיוויס (.R.D). עריכה מדעית: אורית אופיר (N.D. ,B.Sc.). הוצאת פוקוס. www.focus.co.il. 322 עמ'. מחיר: 79 ₪.

אודות Carmel Peleg

ברוכים הבאים לבלוג השמח שלי! כאן, תוכלו ליהנות מהמלצות על כל מה שיכול להפוך את החיים לפשוטים יותר, נוחים יותר, צבעוניים יותר ו-שמחים. בין היתר, תוכלו לקבל כאן המלצות על ספרים חדשים, מתכונים שניסיתי בעצמי והוגשו לכם מדוייקים, מיני מוצרים שיהפכו את החיים ליעילים וקלים, התראות על המקומות השווים לבילוי עם הילדים ובני הזוג, טיפים, הצגות וסרטים. תוך כך תוכלו לקבל הצצה אל חיי הפשוטים-מורכבים, הבורגניים לפליא והמשתדלים להיות שמחים ועל הדרך, אולי תוכלו גם ללמוד משהו על עצמכם ומשפחתכם ולגלות מהם הדברים שעושים לכם נחת. Enjoy life! ❤

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s