כמה קלוריות בביצה קשה? וכמה במצה? כמה קלוריות תכניסו לגוף בכפית חרוסת? פסח לא חייב לצאת משליטה!

רגיל

זה נכון שפסח הוא אחד מהחגים הקשים ביותר מבחינת השמירה על התזונה (בעיקר לאור המזונות הספציפיים, הארוחות המרובות והמנגלים המתוכננים), אבל זו לא באמת גזרה להיות בחוסר שליטה. הסתייעתי בענבל בלוג, התזונאית הראשית של רשת מועדוני הכושר גו אקטיב על מנת שתעשה לנו סדר פסח אמיתי ותכין לנו טבלה מיוחדת שתפרט בדיוק כמה קלוריות יש באיזה סוג מזון, כך שאת התפריט שלכם תוכלו להמשיך לנהל בגבולות הגזרה המוכרים לכם:

סוג המזון קלוריות
מצה רגילה 150 קלוריות
מצה קלה 90 קלוריות
לחמניית פסח 200 קלוריות
ממרח שוקולד בכמות שתכסה מצה 300 קלוריות
ביצה 80 קלוריות
תפוח אדמה בינוני 100 קלוריות
כף כבד קצוץ 70 קלוריות לפחות
קניידלך קטן 70 קלוריות לאחד קטן
גפילטעפיש 100-150 קלוריות
כפית חרוסת 40-50 קלוריות
דג בממוצע 300 קלוריות למנה
כף חזרת 15 קלוריות
כוס יין אדום יבש 120-150 קלוריות
כוס יין תירוש 130 קלוריות
עוגיית קוקוס 80-150 קלוריות
עוגיית בוטנים 100-150 קלוריות
עוגיית קוקוס גדולה 200 קלוריות
לא חייבים לצאת משליטה קלורית במהלך החג. FOTER.COM

לא חייבים לצאת משליטה קלורית במהלך החג. FOTER.COM

קבלו בונוס: מספר טיפים שיעזרו לעבור את החג בקלות קלורית

  1. הגדירו את החג כתקופה שבה אתם שומרים על המשקל זאת על מנת לעבור את החג ביותר הנאה ופחות ייסורי מצפון. ברגע שתסירו את הנטל הפסיכולוגי של ההרזיה, לא תרגישו ב"עונש" ובכך תנטרלו את הצורך לפצות את עצמכם על החסר בהמשך. גם להימנע מעליה במשקל זה אתגר לא קטן, אך קל יותר ליישום.
  1. השתדלו לבצע רישום אכילה בימי החג, דבר זה יביא לתודעתכם כל נשנוש או חטיף שאכלתם ובכך יגרום לכם לשלוט על כמות האוכל הנצרכת במהלך היום.
  1. להכיר את עצמכם- נסו לרשום את המזונות אשר קשה לכם לעמוד בפניהם, כגון: קניידלך, חרוסת, מצות עם שוקולד, עוגיות בוטנים או קוקוס, יין אדום, מיץ ענבים, אגוזים. תיהנו מהם בארוחת ערב החג אך במהלך החג מצאו להם תחליפים. לדוגמא: במקום מצה עם שוקולד מצה קלה עם טחינה גולמית מסומסום מלא וסילאן, העדיפו אגוזים טבעיים על פני פיצוחים, מהלו את התירוש במים.
  1. תזמון הארוחות – מומלץ להימנע מדילוג על ארוחות וזאת למרות ארוחת הסדר עתירת הקלוריות. דילוג על ארוחות יכול להוות מכשול מאחר והגוף ידרוש את האנרגיה שמנעתם ממנו ויגרום לכם להיות מאוד רעבים ולצרוך יותר מדי קלוריות במהלך הארוחה עצמה.
  1. במהלך ארוחת החג נצלו את ההזדמנות לנהל שיחות עם הסובבים, זה ירחיק אתכם מההתעסקות עם האוכל, כך גם תוכלו להאט את קצב האכילה ולחוש שובע. זכרו! תחושת השובע מורגשת לאחר כ- 20 דקות, בין אם אכלנו מעט או הרבה.
  1. מזג האוויר משתפר, השמש מחייכת ומחשיך מאוחר יותר, נצלו זאת לצעידות וטיולים רגליים במהלך החג. מומלץ לשלב בשעות הבוקר של ליל הסדר אימון גופני.
  1. הכי חשוב, פשוט אל תגיעו מורעבים לארוחת ליל הסדר, למפגש המנגל ואל תתפתו לנשנושים הטעימים בדמות עוגיות ועוגות שמונחים על כל שולחן.

אודות Carmel Peleg

ברוכים הבאים לבלוג השמח שלי! כאן, תוכלו ליהנות מהמלצות על כל מה שיכול להפוך את החיים לפשוטים יותר, נוחים יותר, צבעוניים יותר ו-שמחים. בין היתר, תוכלו לקבל כאן המלצות על ספרים חדשים, מתכונים שניסיתי בעצמי והוגשו לכם מדוייקים, מיני מוצרים שיהפכו את החיים ליעילים וקלים, התראות על המקומות השווים לבילוי עם הילדים ובני הזוג, טיפים, הצגות וסרטים. תוך כך תוכלו לקבל הצצה אל חיי הפשוטים-מורכבים, הבורגניים לפליא והמשתדלים להיות שמחים ועל הדרך, אולי תוכלו גם ללמוד משהו על עצמכם ומשפחתכם ולגלות מהם הדברים שעושים לכם נחת. Enjoy life! ❤

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s