גם זה עשוי עם קוואקר?!

רגיל

נעים לי מאוד, שיבולת שועל.

האמת? אף פעם לא הייתי מהחבר'ה האלה שאוכלים שיבולת שועל על בסיס קבוע כחלק בלתי נפרד מהתפריט התזונתי שלהם ומסתבר שחבל שכך. לאחרונה, הציעה לי חברת "קוואקר" (שהפכה כבר שם גנרי לשיבולת שועל באשר היא), להרים את כפפת המטבח ולנסות להרכיב מתכונים קלילים שיוכלו להוות ארוחת בוקר מזינה שאפשר לחטוף לפני שטסים החוצה אל העבודה, בית הספר והגנים.

הלכתי על זה, ובגדול; אך בטרם אשתף אתכם במתכון הראשון (בהמשך אעלה בבלוג "פתיתים" מתכון נוסף למנה אחרת), מעט על הדבר הזה שנקרא שיבולת שועל:

שיבולת שועל הינה אחד מהרכיבים העשירים ביותר שנוכל לשלב בתפריט שלנו, בעיקר אם היא מבושלת או משולבת עם חלב, שכן החיבור עם מוצר החלב ממקסם את ספיגת המינרלים והוויטמינים המצויים בה, בגופנו. תפריט בו משולבת שיבולת השועל באופן ממשי יוכל לסייע להורדת הכולסטרול הרע שבדם הודות לסיבים התזונתיים בהם היא עשירה, שילובה יסייע לבריאות הלב והיא משופעת בנוגדי חימצון ופרוטאינים. תוסיפו לכל החגיגה הזו את העובדה שלא מדובר במזון עתיר קלוריות- והרי שקבלתם את רכיב התזונה האולטימטיבי לכל אדם. לאור העובדה שהסיבים התזונתיים שבשיבולת השועל סופגים את הנוזלים בקיבה, מאטים את תהליכי העיכול ותורמים לתחושת שובע, הרי שקבלנו גם טיפ מוצלח לשיפור הדיאטה.

אין ספק, אם כך, שהקאצ' היחידי בכל העניין המדהים הזה עלול להיות קשור לטעם. זה הרי וודאי, חשבתי לעצמי בליבי, שכל הטוב הזה הוא באמת טוב מידי בכדי להיות אמיתי ויכלתי להשבע שכשאטעם את המתכון, הקוואקר עצמו יעכיר את האופוריה בטעמו.

טעיתי? הבה נגלה:

בעת התחקירון הקצר שעשיתי על מנת להשכיל בענייני שיבולת שועל בטרם אגש לעבוד איתה, התגלגל לידי מתכון סופר קצר וקל לביצוע, של אירה מסלר, מתכון שלפני מספר שנים אף זיכה את אותה גברת מסלר בתחרות מתכוני הלביבות שקיימה חברת "קוואקר". אני אוהבת להיות עם המנצחים ולאור העובדה שנסיון עם קוואקר יש לי אפס- החלטתי ללכת על בטוח. שינסתי מתניים וניגשתי לבצע את המתכון:

לביבות קוואקר וטונה- אירה מסלר

1/2 בצל קצוץ או מגורר על פומפיה וסחוט היטב (אני השתמשתי בבצל סגול שלם, מגורר בפומפיה).

שתי כפות וחצי של שמן זית המתאים גם לטיגון

1 כוס קוואקר (שזה 100 גרם). אני השתמשתי בכוס חד פעמית של שתיה קרה למדידה.

1/2 גביע קוטג' (השתמשתי ב9%) < זוכרים ששילוב של מוצר חלב במנה משפר את האפקטיביות?>

1 ביצה

שן שום כתושה

מלח + פלפל שחור גרוס

1 קופסה של טונה מסוננת (אני השארתי מעט מהשמן ולא סיננתי לגמרי)

מטגנים במחבת את הבצל עם שתי כפות השמן ומצננים לאחר שמזהיב. מערבבים בקערה את כל הרכיבים, אליהם ממזגים את הבצל המטוגן והטונה- ומאחדים היטב בערבובים טובים.

על מחבת טפלון חיממתי עוד מעט שמן זית לטיגון חצי עמוק, ויצרתי לביבות באמצעות שתי כפות אוכל. הודות לכך, הלביבות יצאו יפות, עדינות למראה ולא מפורקות. יש לשים לב שהלביבות לא תהינה עבות מידי- אחרת לא ייטגנו היטב. את הלביבות יש לאסוף מהשמן באמצעות תרבד קטן מאחר והן סופר דופר שבריריות.

הטיגון על להבה בינונית, כשתיים שלוש דקות מכל צד עד להזהבה ולאחר מכן יש להניח על נייר סופג.

לביבות טונה וקוואקר עם סלט שמח

לביבות טונה וקוואקר עם סלט שמח

לצד הלביבות הכנתי סלט טרי וסופר בריא- שלא תובל כלל בשום תבלין או נוזל- והוא גם לא היה זקוק לכך:

סלט צבעוני:

קוביות סלק קטנות, קוביות קולורבי קטנות, קוביות אבוקדו קטנות, קוביות נקטרינה קטנות, נבטי חמניה טריים, נבטוטים ועדשים כתומות. ערבוב עדין, והמנה מוכנה.

הילדים, שמאוד אוהבים אצלי טונה, התלהבו מאוד מהלביבה שהטעם שלה היה בעיקר "טונאי" ופחות "קוואקרי" והסלט שלצד הנשנוש היה משובב עין ופותח את היום בכיף.

ולעניין השאלה ששאלתי קודם. טעיתי? בגדול. הלביבות יאמיות (יעידו הילדים*) והקוואקר במתכון הזה, יצא טעים והחזיק את הלביבות באצילות.

לביבות קוואקר עם טונה וסלט שמח

לביבות קוואקר עם טונה וסלט שמח

אהבתם? מוזמנים להצטרף ולעקוב אחר הבלוג

שלכם

כרמל

אודות Carmel Peleg

ברוכים הבאים לבלוג השמח שלי! כאן, תוכלו ליהנות מהמלצות על כל מה שיכול להפוך את החיים לפשוטים יותר, נוחים יותר, צבעוניים יותר ו-שמחים. בין היתר, תוכלו לקבל כאן המלצות על ספרים חדשים, מתכונים שניסיתי בעצמי והוגשו לכם מדוייקים, מיני מוצרים שיהפכו את החיים ליעילים וקלים, התראות על המקומות השווים לבילוי עם הילדים ובני הזוג, טיפים, הצגות וסרטים. תוך כך תוכלו לקבל הצצה אל חיי הפשוטים-מורכבים, הבורגניים לפליא והמשתדלים להיות שמחים ועל הדרך, אולי תוכלו גם ללמוד משהו על עצמכם ומשפחתכם ולגלות מהם הדברים שעושים לכם נחת. Enjoy life! ❤

כתיבת תגובה